14 oktober 2016

Längre morgonrunda än vanligt!


Ja fredag å allt! Så jag kände för att dra en längre morgonrunda än vanligt det vart snudd på 23 km rent av. Kylan besvärar mig över huvudtaget inte alls är bra klädd för att klara av de 4-5 minusgrader som det var imorse. Eftersom jag har ett grymt bra framlyse så såg jag alla frostpartier och var vääldigt försiktig där. Hade nog bara frost i en sväng där tog jag det easy peacy! Framlyset som jag cyklat med hela veckan började lysa rött på strömknappen på slutet av passet nu på morgonen vilket indikerar att jag är nere på 25% ström kvar i batteriet, bra där jag har kört på kraftigt lyse hela veckan dvs belastat det till max och ändå har det räckt till hela veckan. Men i och för sig så använder jag det ju inte över huvudtaget på träningspasset hem eftersom det då fortfarande är ljust! Cyklade ner till Stadsön sedan åter upp till Byn via Mariebergsvägen förbi gamla Byn ner till Färjeläget åter upp till Kläppen och runt sjukhuset innan jag avslutade rundan.

Morgonpasset
Eftersom jag körde så pass långt nu på morgonen så kan man tro att jag ska köra kortare i eftermiddag men där tar man i så fall feeel... ;-)
Blir nog ett hyfsat långt eftermiddagspass också får dock se om jag skippar Norramark skogvägen lite less på att studsa fram även om den 5,94 km långa klättringen är rätt kul så tror jag att det blir en annan runda bara för att...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar