30 september 2016

Träningsåret Oktober 2015 - September 2016!


Helt otroligt!
Så har då ett helt träningsår gått! Nästan som på räls, inga större bakslag har det varit utan jag har kunnat träna som jag hade planerat hela året. Skademässigt är detta första året jag inte åkt på någon svårare skada som krävt läkare eller sjukgymnast insats, inga vurpor heller detta år tack o lov. Har kunnat träna styrketräning, roddmaskin, trainer, landsvägscykel och tempohoj hela vägen in i mål!
Några smärre förkylningar varav den på Mallorca efter bara 3 dagars träning var ju verkligen smolket i bägaren... Hade gärna velat fullfölja igenom hela veckan men blir man sjuk så blir man. Lärdom av detta, inte åka ner så tidigt, har nog fan aldrig säger det igen aldrig frysit så fruktansvärt som då och där. Sedan kom sommaren å allt flöt på, jag fullföljde planen och slog av med tio dar kvar till SM. Åkte till Korpilombolo och körde Harrsvängen, ett linjelopp om 10 mil som var stenhårt! Å jag hängde med i tätgruppen på sex man in i mål! Årets prestation men tyvärr också en för tidig formtopp! Jag var i mitt livs form en vecka före sm så var det. Så på individuellt tempo Veteran Sm i Halmstad blev jag fyra. Dagen efter på partempot med Måns kom vi trea! Bra men hade så gärna tagit medalj på indivuellt tempolopp... Lärdom från detta är att jag kommer att träna annorlunda nästa år ifall jag kör Veteran SM då, allt hänger för min del på vart arrangemanget hamnar. Mycket söder om Stockholm och jag lär inte åka dit, ja inte ensam i alla fall...
Övrigt fanns det inget att anmärka på har nog aldrig varit bättre tränad i hela mitt liv kan jag konstatera!!!
Å i och med detta kan jag härmed stolt presentera detta träningsårs total!!!!!!!

Distans och tid

Höjdmeter och timmar/vecka

2 kommentarer:

  1. Bra gjort Mats 👍👍👍. Hoppas nästa år bli lika skadefritt med.

    SvaraRadera
  2. Tack Stephan! Ja det hoppas jag verkligen för oss båda ett kanonår helt enkelt!

    SvaraRadera