16 september 2016

Kall morgon!

Var det i morse, +3 hemmavid när jag startade men som kallast ute på passet var det -1,8 enligt cykeldatorn, det kändes om fötterna kan jag meddela. Var på snudden att jag svängde av vid kläppenskolan och cyklade raka  spåret till jobbet dvs ynka 5 km, men så ändrade jag mig och fullföljde 2 mils rundan. Det var ändå vackert med den skarpa morgonsolen trots frosten. Vägbanorna så bra ut såg inget glitter som skvallrar om isbildning och halka.
Men det är nog inte långt bort nu, funderar på att sätta dubbisarna på hybriden så man är redo. Men det känns så förbannat trist att behöva göra det, ja vintern i antågande å allt det där :-(
Nää hoppas det håller i sig några veckor till, 14 dygns prognosen från klart.se lovar i alla fall fortsatt hyfsat väder månaden ut. Brukar ju vara i oktober jag slår om till trainernträning.
Gårdagens urlakning höll i sig hela eftermiddagen, kvällen gick å la mig redan 21.30 igår :-)
Men så kände jag mig pigg imorse också steg upp hela 5 minuter före väckarn... ;-)
I och med kylan så vart det inget speciellt hårt pass i morse. Fick ändå ihop 2 mil, 30,7 km/h 121(73%) BPM 204 Watt(2,39 w/kg) och 82 RPM i kadens!

Morgonpass till jobbet

Eftersom jag nu kör utan någon träningsplanering så har jag faktiskt inte den blekaste om vad det blir för något i eftermiddag efter avslut av denna arbetsvecka. Men något lär det bli.

2 kommentarer:

  1. Ja verkligen! Ett kvitto på att vi nu har runt ikring 5-6 månaders trainerträning framför oss. Å du har ännu fler månaders trainerträning. Jag minns 2014 när jag kraschade sönder mitt nyckelben. Det vart som för dig en väldigt lååång trainersäsong. Jag var gode less våren 2015. :-) Då var det extra skönt med Mallisresan i april månad kan jag meddela.

    SvaraRadera