1 september 2016

Hem från jobbet + en trainertjuga

Mmm! Först upp till Norra via 97:an därefter in efter skogsbilvägen utefter vägen med det utomordentligt häftiga namnet Knösenvägen! Måste vara en eller annan rik knös som bor där eller? Hihihi!
I alla fall in på grusvägen och sen körde jag på vad jag vågade de har nämligen grusat bitar av vägen med rätt stora stenar och där var det på ett ställe vääldigt nära att jag gjorde en okulär besiktning close up av vägbanan ;-)
Men jag klarade av sladden på framhjulet utan att gå omkull, tur massor med tur det erkännes.
Sedan åter till 97:an hem via parallellvägen vid korsningen ner till färjan över till Avan. Å vet ni vad? Vägverket håller på att asfaltera vägen ner till färjeläget i detta nu! Jag ringde i förgår fm till vägverket för att fråga när de tänkt asfaltera vägen ner från 97:an till färjeläget som de bröt upp i början av juni månad, en sträcka på 1,2 km ungefär. Svaret jag fick från en urtrevlig tjänsteman för övrigt var att de helt enkelt glömt bort den stumpen! Sånt händer antar jag! Han lovade asfaltering denna vecka, jooo tjena tänkte jag. Men se på faan! De håller på att asfaltera den nuu! Så bättre sent än aldrig! :-)
Ok fortsatte på parallellvägen hem. Såg att det saknades 27 minuter till hela åtta timmars träning denna vecka så jag satte mig genast på trainerhojen å trampade igång två minuters uppvärmning fick räcka sedan var det en tjuga på schemat innan fem minuters nedvärmning! Så var dagens träning klar!

Hybriden hem från jobbet
20min@302watt
Sådär ja! Då saknas det 4,5 timme till de fullbordade 12,5 timmar som träningsplaneringen tycker jag ska köra, dessa 4,5 timme har jag två dar på mig att få ihop borde inte vara något problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar