29 september 2016

En dubbel

Ja så vart det imorse! Igår var det dock ingen lek, var så förbannat trött att jag var i säng runt 21 snåret skulle jag nog tro! Det händer inte ofta men igår så. Vaknade runt 04.30 perfekt i tid för ett trainerpass i morse. Ett bra sådant skulle det visa sig. Jag värmde upp på hög kadens sedan var det paceat genom de 40 minuter som kom innan nedvärmning. 270 Watt(3,21 w/kg) 123(75%) BPM och 94 RPM i kadens.

40min@270Watt
Till jobbet efter frukosten på Vengen som tyvärr vart grisig det var nerblött ute efter allt regnande och kondens så det stänkte en hel del. Jag lyckades ta mig in på 10 bästa listan över segmentet till jobbet via Färjevägen och 97:an(första gången på länge jag var ute i 2 km på den vägen) vågade mig ut på densamma då det inte var någon rådimma för en gångs skull... Vilket gjorde att jag körde 11,3 km på finfina 19:46 och som sagt 10:e plats totalt! Så här sent in på hösten också, har bara 2 notering senare än detta datum å de bägge vare knappt 30 km/h ;-)

Snabbrundan till jobbet

4 kommentarer:

  1. Bra gjort👍
    Satt och tittade i Trainingpeak hittat en vecka med 1630 i TSS👍 Julveckan i fjol.

    SvaraRadera
  2. Ojj! Den du!
    Ja vi tränar ju hårt så är det. Bra intensitet!

    SvaraRadera
  3. Hoppla! Nu hittade jag också en al time high för egen del. De 2 veckorna på Mallorca i april-maj 2014 levererade jag första veckan över 26 timmar och 69 mil då cyklade jag tydligen ihop 1657,7 i TSS! Men man ska vara lite kritisk till höga TSS de kan ju bli det om man matat in fel värde på ftp:n bla...

    SvaraRadera