18 september 2016

Distanspass

Glädjande nog fick jag sällskap av Roger Nordström, trevligt värre! Tack Roger för sällskapet! Vi cyklade ner till Gäddvik vidare till Avan, Selet upp till Klöverträsk cyklade till nedre utfarten till 94:an upp mot Älvsbyn och svängde av i över infarten till Klöverträsk åter till Selet, Avan där vi bestämde oss för att passa in färjan och gena över älven så för att få ihop det med avgångstiden för färjan så cyklade vi upp till Unbyn innan vi vände åter till färjan. Från färjan i Norra och hem till Byn! Så var dagens distanspass klart! Jag hade tänkt +10 mil men det var dryga 91km det får räcka kände mig faktiskt en lite aning sliiten efter en rätt tuff vecka. Å den nya vindjackan fick göra sin premiärtur, gissa om den var för varm idag inledningsvis? Ja men det gjorde inte så mycket jag kunde köra med öppen jacka det gick bra. Skönt sista 8 km:arna efter färjeturen över älven då man normalt sett alltid är kall efter att ha suttit still men inte denna gången :-)
Snittet visar på ett bra distanspass 118(72%) BPM 28,8 km/h och Npower 225(71%) Watt!
Hårt pass eftersom vi båda tryckte på ordentligt i motluten utefter banan!
Bra sparring från Roger :-)

Distanspass
Veckan som gått fick jag ihop följande,


Jag hann till och med rengöra cykel, kedja och kassett i morse innan det var dags för förmiddagsjobb här hemma. För att vara sedan dra iväg klockan 11.30 för dagens distanspass. Inte illa alls ;-)
Morgonstund har guld i mun

Skinande blank rengjord nysmord kedja, är det inte vackert så säg?  ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar