20 september 2016

Badass weather!



Jupp! Regn bara lite vatten ;-)
Men nu ville jag köra med Vengen så det struntade jag i. Blöt blev jag allt det bara rann om mig när jag klev in på jobbet å det var inte svett kan jag säga...
Nej men det började bra ett lätt fint duggregn nästan som vattenånga inledningsvis men när jag cyklat i 7-8 minuter så kom regnet å det hade jag med mig resten av passet!
Nå dryga 40 minuter senare sitter jag torrskodd på jobbet :-)

Morgonpass i regn
Prognosen för eftermiddagen molnigt och 13 grader men inget regn. Men det sa prognosen nu på morgonen också inget regn alltså de har det inte lätt de där meteorologerna :-)
Nöjd med passet 21,5 km på dryga 40 minuter ger 31,8 km/h 126(76%) BPM NP248(78%) Watt och 79 RPM i kadens. Det skiljer runt 6 minuter mellan hybriden och landsvägscykeln ser jag om jag jämför samma sträckning som jag i stort sett cyklade igår. Helt förståeligt med tanke på att hybriden väger minst 5-6 kg mer och absolut inte är aerodynamisk! ;-)
Men båda ger bra träning å det mina vänner är ju huvudsaken. Nu hoppas jag på ett kanonpass i eftermiddag när jag nu skitade ner Vengen i morse...

2 kommentarer:

  1. Jo tack! Enda negativa egentligen var att jag skitade ner nyjackan :-(
    Få se om jag får bort stänket på ryggen... Är som surt med en ny Hi vis jacka som direkt blir grisig!

    SvaraRadera