4 december 2014

Tempozonpass eller lactate threshold

;-)


Mmm! Vi ska ha verksamhetsträff så jag körde ett 40 minuters trainerpass innan dusch och frukost sedan buss till jobbet eftersom man är liite finklädd. Sedan är vi på vår lunch till lunch dvs till imorgon runt 13-tiden med jobbet. Jag åker dock hem över natten sover inte över kanske man hinner med ett 40 minuters pass när man kommit hem om det inte blir för sent vill säga får se vad som sker.
Efter uppvärmning la jag mig i ftpzon 4 - lactate threshold i 20 minuter. Därefter nedvärmning.
Jobbigt jobbigt! Man svettas som en bäver och benen skriker efter vila men inte då! Att gå på så pass hårt efter bara 5 minuters uppvärmning gör ooont kan jag meddela i princip överallt i kroppen det är som ett sorts trauma man får när man laddar på så där!


Lactate threshold
Tjugan vart 314 watt(3,62 w/kg), 139(82%) BPM och 87 RPM i kadens!
Det var en tröött och trööög kropp nu på morgonen inte den krispigaste av ben eller skalle men träning är träning så det så! Tycker jag får godkänt det var inte helt off ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar