23 oktober 2013

60 min ftp med inslag av 30 km tempo

Precis lagom att börja med ett 60 minuters ftp pass efter en dag off från träning plus en anings aning lätt förkylning, rinnande näsa. Trodde när jag fick det igår att det var allergi men det visar sig vara en väldigt lindrig förkylning! Så efter en dags vila körde jag igen å då blev det som sagt ett ftp pass!
Eller nått ditåt i alla fall...
På de 60 minuterna blev det 335 watt(3,8 w/kg), 138(80%) i snittpuls och 159(92%) i maxpuls, vidare hade jag 95 i kadens under de 60 minuterna! Eftersom jag gillar att mäta mina prestationer så tog jag även ut sista 30 km innan jag slog av och värmde ner, det blev kuliga siffror minsann:
30 km tempo på 40min21sek vilket ger 350 watt(4,0 w/kg) med snittpuls 145(84%) och 98 RPM i kadens 159(92%) som värst i puls! Snabbare har jag aldrig varit inte på trainern heller! :-)
Starkare än jag trott faktiskt, har trots en lägre intensitet senaste månaden inte tappat nämnvärt om ens nått! Min beräknade ftp låg på 343 watt så man kan väl säga att jag ligger inom marginalen 8 watt skiljer...

60 min ftp
Som ni kanske sett så har jag lagt in omröstningen till cykelsäsongens idrottsprestation till höger, en funktion i blogger. Men tyvärr verkar den bara se klok ut om man använder sig av Microsoft Internet Explorer, vilket jag inte gör själva men men... :-/
Bara så ni vet, och om jag sett rätt så leder Dyranders Mockträsktempo för tillfället när fem har röstat! :-)
Såå rösta på ni som känner för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar