30 juli 2020

Andan i halsen

Mmm! 



Vaknade natten mot onsdag med den där känslan när man känner att något dåligt är på gång. Ett par timmar senare när jag egentligen skulle stiga upp så kände jag att förkylning var på väg det hade börjat irritera i mina bihålor. Å mycket riktigt så vare. Jag gick i karantän i garaget och försöket hålla mig från övriga familjen så gott det gick. Väntade tålmodigt på att klockan skulle närma sig 14.30 för då öppnade COVID-19 teststationen vid Hälsocentralen i Gammelstad. Där var vi en 5-6 stycken som väntade på sin tur att få testas för COVID. Man fick stå med mot en vägg titta rakt fram andas genom munnen sedan tryckte sköterskan in en lååång men smal plastpinne rakt in i näsborren och rätt långt också sedan snurrade hon runt pinnen därinne i 10 sekunder innan hon drog ut den. Ingen speciellt trevlig upplevelse men inte speciellt jobbig det kliade som fan när pinnen snurrade runt bara. Efter det en sväng in i munnen och pensla svalg också. Därefter var jag klar, besked på provet på 1177 inom allt från 3-7 dagar sade sköterskorna. Vid positivt besked så ringer de upp!
Jag fick mitt provsvar för en stund sedan, det gick rätt snabbt. Svaret var SARS CoV-2 Ej påvisat jag hade alltså inte drabbats av COVID-19. Vilket var en lättnad återgår då till jobbet på måndag rider ut förkylningen i bihålorna resten av veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar