25 maj 2017

Trainerpass i Zwiftvärlden

Vilket idag råkade vara Richmond!



Jag valde att köra 2 varv på VM banan från 2015 i Zwift kallad - Richmond 2015 UCI Worlds Lap!
Den är jobbig suger musten ur en sakta men säkert! Jag körde första varvet som för övrigt mäter 16,2 km på, 26:55 36,3 km/h 272 watt(3,20 w/kg) 136(83%) bpm!
Det andra varvet gick på, 26:32 36,8 km/h 284 watt(3,32 w/kg) 151(92%) bpm!
Då kan jag tala om att jag är 2 minuter och 5 sekunder långsammare än mitt snabbaste varv!
Har som jag konstaterat redan tappat en hel del, den snabbaste tiden är för övrigt gjord precis innan alla mina krämpor började så jag har sakta men säkert tappat form vilket ju syntes nu inte minst. Prestationsmässigt kunde jag inte gått något hårdare idag inte en chans kolla bara snittpulsen under andra varvet tog i så det knakade maxpuls för övrigt noterad på 166(101%) bpm!!!
Så nog tog jag i det som gick å ändå är jag över 2 minuter långsammare än tidigare bästa. Det beror givetvis på att jag på slätdraget inte orkar hålla de där 3,5-3,7 w/kg som hade behövts idag låg jag på 3,1-3,2 w/kg där är skillnaden har för dagen inte uthålligheten som hade behövts. Å den kommer inte av sig själv utan kräver en längre tids uthållighetsträning.
Däremot har jag precis lika bra tid uppför Libby Hill idag som för snart ett halvår sedan backen mäter 600 meter och har en snittlutning på 6% 1:45 21,7 km/h 371 watt(4,36 w/kg) 151(92%) bpm så på de korta påslagen är jag med men inte över tid så att säga.
Å nej, förkylningen är fortfarande inte ur kroppen biter sig fast i näsan bihålorna, smak- och luktsinnet fortfarande väck! Det var då faan till långvarig förkylning tur den inte sitter längre ner trots allt. Nu får den ta mej fan ge upp!



24 maj 2017

Sådärja!



Så var det packat och klart!
22,5 kg med allt i väskan förutom  pulsbandet som behövs till trainerträningen får följa med i kabinväskan helt enkelt!
Åker  nog ut till Kallax med väskorna redan imorgon och checkar in dem i förväg blir såå mycket enklare på fredag morgon då :-)


Vila alternativt återhämtning del av dag

Alcudia vädret from fredag ser helt ok ut tycker jag :-)
3 dagars cykling efter snudd på 10 dars förkylning så då inleder jag dagen med att vila. Möjligen ett pass efter jobbet klockan 13 om kroppen känns ok, fortfarande täppt snorig men det börjar ge sig allt eftersom. Ja jag känner att jag kört på ordentligt i vadmusklerna de är så där lite lätt ömma snudd på träningsvärk rent av! :-O
När hade jag det senast måntro? :-)
Men som sagt om vädret är det rätta så kan det mycket väl tänkas att jag drar ut på ett sista rullpass innan jag rengör hojen och monterar ner den i cykeltransportväskan.

23 maj 2017

Samma lika som igår

Det vill säga upp till Sävastkorsningen åter tillbaka via sjukhuset och hem. 30,69 km på 1:00:10 vilket gav 30,6 km/h 101hm 119(72%) bpm 90 rpm och 179 watt(2,11 w/kg).
Ett helt igenom paceat pass låg exakt där jag ville vara.
Körde med benvärmare efttersom jag inte ville riskera att dra på mig mer förkylningar nu när det är så nära och det var nog rätt för trots snittemp på 14 grader så var det kyligt i vinden ska ni veta. Mötte för övrigt en cyklist uppe vid möbelaffären i Norra annars mest bara bilar. Fick ihop 1:46 idag jämfört med gårdagens 1:20 det beror givetvis på det förlängda morgonpasset över storheden. Känslan är att kroppen är på g tillbaks men inte den där höga nivån ännu det kan komma att ta tid att få tillbaka. Det vet jag av erfarenhet. Men nu så bryr jag mig inte så värst över det i och med att denna säsong i princip är över. Nu närmast 2 veckor på Mallorca sedan får vi se, jag kanske kanske kör något motionslopp rent av bara för att få jobba lite återstår att se.

Morgonens pass till jobbet

vart lite längre än det brukar bli jag tyckte det kändes bra så jag bestämde mig för att först cykla ner till Storheden för därifrån vända åter upp mot Byn och vidare till Färjevägen och ut på 97:an åter till sjukhuset.


Fick ihop 22,65 km på 46:02 vilket gav 29,5 km/h 86hm 123(75%) bpm samma som igår stadig som en klocka :-) 83 rpm och slutligen 184(2,16 w/kg) i snitteffekt! Ett bra morgonpass helt enkelt!