6 juli 2020

Positivt ändå

Nu efter Gotland och Stockholm så har en sak förändrats till det positiva och det är att svullnaden i ben och fot som jag haft konstant hela tiden så fort jag inte haft benet i högläge har minskat rejält! Jag ser nu när jag har vanliga strumpor på att det knappt märks att jag haft dem. Tidigare så har det blivit djupa märken efter dem dvs svullnad/ödem samt att det stasade ibland. Men inte längre har knappt något problem med det längre. Förhoppningsvis så försvinner svullnaden helt, infektionsläkaren menade att det kunde gå upp till ett år efter det jag fått benet infekterat och började ta antibiotika innan svullnad försvinner. Det är då alltså den 2 augusti som det är ett år sedan.
Det som inte är bättre är fotled, den är jobbig för att jag dels inte kan böja den nog mycket samt att jag har ont i häl/fotled. Men jag tror att med stretchträning och gång/cykling så blir den sakta men säkert bättre.
Träning ja, den går kanon både på cykel utomhus och inomhus på trainer. Utomhus så är det blandat Specialized Allez eller White crosscountry hoj som används. Smärtfri det är jag i stort sett alltid när jag hojar, kan känna av lite knät när jag cyklar utomhus för då flexar man mer än på en fastspänd cykel i trainern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar