11 februari 2020

Ny träff med läkarna

Ja så har det då gått ytterligare 2 månader sedan senaste besöket. Idag både DT- och slätröntgen innan ronden med läkarna. De tyckte att benet både såg ut bra och att jag inte hade någon smärta i själva benet utan nere i fotleden var ett bra tecken på att det läkt ihop. Men fortfarande tyckte ortopedläkaren att man såg brottsytorna för bra vilket enligt honom innebär att det troligen är för tidigt att operera bort skenan med skruvar. Hans besked var att jag får fortsätta äta antibiotika i 2 månader till innan nästa kontroll i april månad. Men han skulle även ta diskussion med kollegiet och om de tyckte annorlunda så skulle han kontakta mig för en tidigare operation i så fall. Det kändes självklart inte något kul att få beskedet men samtidigt hopp om livet eftersom han inte var helt säker. Det tolkade jag som att det börjar vara på gnällen  till att vara dags för operation.
När det är dags så går det fort sa han, inga väntetider utan när beslut kommer om operation så blir det ganska omgående. Fortsätter kämpa på då, ska kontakta fysioterapeut för att dra igång coreträning för att om möjligt bli fri ryggontet som jag har från min hälta antagligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar