8 december 2018

Uthållighet- / distansspass

Ja riktigt riktigt jobbigt! Jag valde att cykla Watopia Volcano Flat Forward som mäter 12,32  km/varv i åtta varv + lite till för att få ihop de 10 mil jag var ute efter! Detta gjorde jag på 2:37:55!!! Det var en utmaning i sig genom att jag valde att inte räkna bort uppvärmningsvarvet utan det ingick de 10 mil som skulle köras. Jag började alltså med att cykla första varvet på 22:38 / 32,7 km/h / 191 watt(2,2 w/kg). Lååångsamt varv jomenvisst!
Därefter höll jag mig på 3,1 w/kg, 3,3 w/kg, 3,2 w/kg, 3,2 w/kg, 3,3 w/kg, 3,5 w/kg för att på det åttonde och sista varvet ge precis allt som fanns kvar i kroppen 17:44 / 41,7 km/h / 338 watt(4 w/kg)!!!
En reflektion på hur kroppen kändes, första varvet kände jag att nej det här kommer inte att gå under 3 timmar. Andra varvet avklarat nja kanske att jag fixar det på 3 timmar ändå. Efter femte varvet in på det sjätte varvet började jag se att varvtiderna nu började gå ned på låga 19 minuter per varv och nu låg jag runt 2 timmar och 45 minuter på 10 mil. Sjunde varvet gick jag för första gången under 19 minuter på varvet men nu var jag fruktansvärt trött! Sista varvet börjar och redan där vet jag ju om att det saknas cirka 700 meter efter bannern som jag behöver för att få ihop 10 mil så jag matar på det som finns kvar plus lite till det gjorde ONT rejält ont i kropp ben å lungor! Sista 6 km:arna snittade jag 135(82%) bpm/346 watt(4,1 w/kg) I mål som sagt på 2:37:55 snitteffekt 273 watt(3,2 w/kg)! Djävligt nöjd med det passet måste jag säga...

2 kommentarer:

  1. Extremt jobbigt!!! Jag gick verkligen på max sista varvet å så ont det gjorde i hel kroppen men bara bita i räkna minut för minut!!!

    SvaraRadera