22 september 2018

Blåsigt lördagspass på hybriden



Jag bestämde mig ganska omgående efter frukost att cykla ute och med hybriden. Så när jag stod där ganska färdig att smälla på mig jackan så kom jag på att jag skickar väl ett sms å frågar Roger om han är intresserad av en runda på runt ikring 2 timmar. Å svaret kom ganska omgående jamenvisst! :-)
Så jag gjorde mig klar och cyklade ner till Gammelstad där Roger anslöt sedan cyklade vi via Storheden till Karlsvik och cykelvägen utmed vattnet in till stan men satan så det blåste, ja jisses! Stormbyar allra minst!
Från stan via Bergviken upp till Ormberget och vidare ner till sinken, cykelvägen mot Björsbyn upp till och igenom Rutvik samt rund klubbhuset utmed golfbanorna. Kyrkbyn i Gammelstad och ner mot Storheden nya cykelvägen tillbaka till Stadsön där Roger och jag skiljdes åt sista biten hem för mig då så var ett enormt blåsigt men i övrigt riktigt skönt pass till ända rentav ett bonuspass. Mörka regnmoln sågs på avstånd men inget regn föll på oss under hela rundan.
Veckan uppe i 13:34:35 och månadstotalen cykling nu 34:04 85% av 40 timmar. Har som mål för veckan 14 timmar vilket jag når imorgon.
Passet i Relive!
Lite mek efter passet sadeln original från Merida är nu ersatt med den jag hade på mtb:n men inte gillade riktigt kändes för bred helt enkelt. Nu kontrollmätte jag Meridasadeln mot den från Specialized och det visar sig att bägge är 150 mm breda. Alltså skruvade jag dit den senare, varför då? Jo därför att Meridasadeln nötts sönder lite granna så den tar in vatten vilket man ser får i rumpan när man sitter på den. Inte skönt alltså skruvade jag dit Specializedsadeln som legat in en låda i garaget fram till nu, perfekt! Bytte även batterier på mina smålampor som jag cyklar med tills det blir dags för de starka när vintern och mörkret kommer på riktigt usch ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar