15 maj 2018

Vilken värme det blev nu då!

Njuter som fan 23 grader och strålande solsken runt 12-snåret då jag var ut fram och tillbaks under rasten! Det är rent gudomligt skönt med den värme som nu är hoppas den stannar ett bra tag. Träningsmässigt vart det som så att jag tog flexledigt från klockan 14 och drog igång ett planerat 61-65 km:s och lite drygt 2 timmars pass! Prognosen från SMHI var nordlig vind innan den skull slå om runt 16-17 tiden. Tror ni det stämde? Nähä då! Utan i stort sett när jag kom fram till Boden och var på väg ner igen vad kan man tro joo motvind igen, suck! Enda riktiga medvindcyklingen från Storheden och hem till Byn sista 6-7 km:arna men nu med rätt mosiga ben hade kört dryga 6 mil i stort sett i motvind fram till dess! Å ändå fixade jag 32,9 km/h men målet jag hade var 34 km/h så inte riktigt godkänt där då det andra målet fixade jag dock att få ihop totalt 10 mil idag det vart 103,85 km. Totalen för det förlängda passet 68,13 km på 2:04:07 32,9 km/h 119(72%) bpm 194 watt(Strava) och 105 i TSS!
Nu är jag uppe i 52 dagar kontinuerlig träning och bara 10 dagar kvar till Mallorca nästa lördag flyger vi mot sydligare nejder... :-)
Dagens totala träningstid är 3:08:24! Veckan uppe i 5:23:06! Månadstotalen nu 34:13 68% av de planerade 50 timmarna.
Passet i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar