15 maj 2018

Morgonpass förlängd runda

Mmm! Det var så pass varmt att jag kände för en lite längre tur nu på morgonen så jag styrde hojen mot Storheden vidare upp till Kyrkbyn innan jag körde gamla Bodenvägen åter till Byn vidare ut på 97:an upp till Sävastnässkylten där jag vände åter mot sjukhuset igen då hela turen vart 35,72 km lång och tog 1:04:17 skrapade ihop 127 hm och enligt Strava 198 watt i snitteffekt. Nu tror jag snittet var betydligt högre eftersom jag försökte hålla uppe farten även i motvindscyklingen som totalt var runt 20 km där jag höll 31,7 km/h medans det i medvindscyklingen som vart 16 km pressade jag upp snittfarten till hela 36 km/h! Men så känns det verkligen som att kroppen är på, det enda var att den var liite segstartad men så småningom kom den igång ja ;-)
Efter vändningen i höjd med Sävastnäs så drog jag igång ordentligt vilket visade sig på segementet Sävastnässkylten till avfarten till sjukhuset som mäter 8,85 km den körde jag på 13:38 vilket gav 39 km/h och beräknat 278 watt( 3,3 w/kg) samt 124(76%) bpm!
Så med det var morgonpasset till ända. Jag siktar på att eventuellt köra samma runda fast omvänt då i eftermiddag hem.
Passet i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar