13 december 2017

Funderar lite bara...



Mmm! Börjar med lite reflektioner, jag satt och kollade hur många timmar jag tränar och inser nu att jag kör djävulskt mycket cykel nu sedan i augusti egentligen. Hur då kanske någon tänker? Ska förklara, i och med skadan jag har så kan jag inte träna på gymmet på jobbet som jag brukar göra 2-3 gånger i veckan under vinterträningen. Det innebär att det en(för mig) normal träningsmånad blev på ett ungefär mellan 3-5 timmar styrketräning per vecka! Då gjorde jag runt 10-14 timmar totalt på de hårda veckorna medans jag nu gör runt 10-12 timmar men bara cykel. Alltså tränar jag lågt räknat 3-4 timmar mer hoj i veckan vilket ackumulerat blir i runda slängar 12-16 timmar mer cykel i månaden! Hmm! Om det blir för mycket njae tror inte det. Visst jag känner mig sliten vissa pass andra inte alls. Håller koll på min träningslast dvs nedträning och den pekar på att jag är nedtränad men inte i botten så att säga... Har tänkt hålla i mina 10-12 timmar per vecka fram till julfirandet då jag går ned i träningsvolym till 7 timmars veckor som det är tänkt i alla fall när hela familjen är samlad. För att i januari återgå till mitt träningupplägg igen.
Lite cykelgodis kom i ett paket från Postnord. Nu var det ingen julklapp om någon trodde det, eller ja kanske lite en egen då ;-)
I paketet fanns följande, angående ryggsäcken så är den 10+3 liter återstår att se om den räcker till. Jag brukar vilja ha lite större volym på mina ryggor men nu provar jag en mer slim variant!
Armvärmare i en färg så jag ska synas på vägarna därute 

Benvärmare av samma kulör

Rengöringsborste för kassett och drev

Å så en ny rygga! Nu blir Danne nöjd denna är slim sitter som gjuten på min rygg! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar