25 november 2017

Endurance ride

75 km på 2h5min!
Trötta ben, trött kropp!
Jag hade som målbild att snitta mellan 2,4 - 2,6 w/kg.
Det blev 2,65 w/kg!

Jag cyklade 6 varv Volcano flat route forward som mäter 12,3 km varvet!
Kände av att jag kör för åttonde dagen i rad nu 2 dar kvar av de 10 hårda!
Annars så känner jag mig grymt stark nu! Har en hel del att ta av när jag drar igång känner jag och jag har både ökat på w/kg och tid! Tål högre belastning längre! Kul som fan!


Slutförde dagens träning med ett kort em pass på 22 minuter för att cykla ur benen slagg inför morgondagens 2 timmar som väntar! Å nu en bastu med tillhörande öl efter hårt slit! ;-)


10 kommentarer:

  1. Härlig att höra mats!!! Starkt jobbat

    SvaraRadera
  2. Tack Stephan! Hoppas det går bra även för dig! :-)

    SvaraRadera
  3. Kämpar på. Jobbigt med bihålor och snorigt.

    SvaraRadera
  4. Aha! Ja det där bihålorna ju äldre man blir ju känsligare blir de!!! Har samma problem, som att man är förkyld hela tiden liksom. :-(

    SvaraRadera
  5. Ja precis dp känns det. Blir bättre när jag tränar flera dagar på raken, men en vilodag så blir det sämre igen,,,, ibland lite olika. Jobbigt är det.

    SvaraRadera
  6. Fan också! Ja det är precis så nu när jag kör 10 dagar på 1 dag vilodag/lätt så har det blivit bättre! Men det finns där hela tiden jag använder Nezefri Menthol som inte är beroende framkallande finns på apoteket!

    SvaraRadera
  7. Har någon nässpray med. Men som turkar så är det bättre på sommaren.

    SvaraRadera
  8. Så är det! Märker själv att jag är bättre när jag tränar komtinuerligt som du också skriver om. Kämpa på!

    SvaraRadera
  9. Ja det gör jag. 🚴🏼🚴🏼😅😅

    SvaraRadera