16 november 2017

Återhämtningspass


Recovery ride som det heter på änglish! ;-)
Jorå det går att cykla mestadels i pulszon 2, återhämtning fast man kör Zwift. Jag hade hela 83,8 % av passet i zon2!



Jag gjorde som så att jag startade passet i Zwift synkade med mobilen, ZwiftMobileLink för att hålla reda på tid och intensitet lite på sidan om så att säga. Sedan tog jag fram youtube på datorn och startade en 2 timmars video från en klättring upp till Mount Ventoux maximerade videon på skärmen så jag inte såg Zwiftfönstret och satte igång. Perfekt! Inspirerande film att kolla på under tiden som jag cyklade. Värmde upp tills jag satt på 39-17, denna växel körde jag på till dess jag var framme vid nedvärmningen 1h40min senare, 117(71%) bpm 209 watt(2,43 w/kg).

Behagligt tempo, värmde sedan ner de sista 12 minuter så var passet klart! Trainingpeaks tycker att TSS för passet är 84, ok det också för att vara recovery...

Veckans totala träningstid uppe i 6 timmar och 34 minuter. Inte illa med 3 träningsdagar kvar målbilden för veckans total träningstid ligger på 10 timmar det kan komma att bli några fler än det som det nu flyter på med bra känsla på varje pass jag kört i detta block. Inne på sjunde träningsdagen av tio, tre dagar kvar till dess att det är dags för vilodag igen då den kommer på måndag till veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar