22 augusti 2017

Dagens pass utomhus rentav!

Ja det var så pass bra väder när jag kommit hem, sol och runt 16 grader så jag bestämde mig för att cykla ute! Det var en nordlig vind på 5-10 ms men inget som jag stördes av bra träning det också ;-)
Hade bestämt innan att inte köra för hårt mer i distansintensitet å så blev det 126(76%) bpm i snittpuls säger ju allt. Valde att cykla till Rutvik via Kyrkbyn därefter tillbaks ut på storheden och åter till Byn vidare till Färjeläget innan jag gick ut på 97:an upp till Sävastnäs innan jag vände ner igen  till sjukhuset och hem till Byn. Lite drygt en timme och 40 minuter, handleden och biceps ömmar nu men det får jag ta.
Ska också försöka få ihop 50 mil på hojen innan jag åker till Jorma med den för att efterdra alla vajrar mm, 12,4 mil kvar bara så det borde väl gå med lite flyt med vädret.

Dagens pass!
Ja just det idag började jag jobba halvtid dvs 4 timmar. Därför jag kan åka ut å hoja om det är bra väder efter jobbet. Pratade med en kirurgläkare på sjukhuset som sa att det bara är bra att jag rör armen så mycket som möjligt och att den kommer att bli näst intill som förr! Det sitter visst en kapsel i armbågen som är en del av själva leden och den har stelnat när jag gått gipsad. Så det är bra att jag tränar och även börjat jobba meen det kommer att ta tid.
Avslutade passet med nedvärmning passade samtidigt på att ta några "konstnärliga" bilder med mobilen för ovanlighetens skull! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar