23 augusti 2017

Endurance ride



Mmm! Så blev det i ett kylslaget om än bitvis soligt väder. Det blåste uppemot 7 s/m nordlig vind. Vilket innebar att jag på dagens pass Norra Svartbyrundan hade motvind fram till jag rundat Svartbyn. Sedan klart lättare hem men nu nästan ingen sol alls så det var kyligt!
Hade som mål att få ihop 6 mil och det blev det ju :-)
Trainingpeaks tyckte att passet var värt 110,9 i TSS så hårt javisst!

Det här var ett sånt där viljepass bara mata på! När kylan kommer så äre inte lika kul liksom, ja i alla fall för mig. Höll exakt 30 km/h på väg ut dvs de första 3 milen. De resterande 3 milen hem snittade jag 33 km/h i medvinden! Hade en sträcka på 9 km där jag snittade 35 km/h! Bra så jag är nöjd!
Nu är prognosen för tor-lör regn regn regn!
Detta innebär att jag kommer att Zwifta de tre dagarna som följer!

2 kommentarer:

  1. Jo tack! Men idag gick jag på ren vilja, fasen va trist när det börja bli kallare ute...

    SvaraRadera