6 maj 2017

Två gubbar med ryggproblem ute på hoj så skoj!



Ja det vart ett bra pass även om det var rent ut svinkallt! Brrr! Fi fan så det blåste isiga vindar i 28 km innan vi fick vinden i ryggen resterande 12 km, orättvist om ni frågar mig ;-)
Men det gick egentligen ut på att mer se om våra ryggar eller  mer Dannes rygg tålde några mils cykling och det gjorde den ju! Bra cyklat och kämpat i vinden kompis!
Vi höll på i 1:21:45 och fick ihop 40,93 km. Det gav 275 hm, 123(75%) bpm, NP 237(76%) watt och 85 rpm i kadens. Väl hemma så valde jag cykla lite till ville få ihop minst 2 timmar totalt idag men inte ute i den arktiska kylan utan det fck bli på trainern. Jag körde Zwift och där finns nu i maj månad en utmaning som består av fyra delmoment! Man cyklar ett eller flera av dessa moment så är man med i utlottningen av 5 Santini kompletta ställ!
Jag avverkade den första utmaningen om 30 km.
Körde dessutom på rätt så hårt här, 30,28 km på 50:14 gav 139(84%) bpm NP 243(78%) watt och 89 rpm i kadens!
I och med det så är dagens träning till ända och jag fick ihop 2:12 i träningstid så jag är nöjd och ryggen ja den känns hyfsat bra faktiskt!

6 kommentarer:

  1. Tråkigt med kylan. Idag har vi haft varmt. Lite svala vindar men ingen fara.

    SvaraRadera
  2. https://www.relive.cc/
    Har du sett detta?

    SvaraRadera
  3. Hoppla! Nee det hade jag inte sett tidigare.
    Verkar spännande nu är det ju känt att jag nästan aldrig tar varken videos eller foton på mina cykelpass! :-)
    Så den appen faller nog bort för min del.

    SvaraRadera
  4. Du behöver inte ta något utan den gör en kort film på kartan som visar där DI cyklat och Vidar höjdkurvan och högsta effekt puls och fart

    SvaraRadera
  5. Ah! Det där var ju rätt häftigt att se i alla fall för oss cykelnördar ;-)
    Tack Stephan!

    SvaraRadera