7 maj 2017

Dagens träning utomhus



vart inställd ja den jag och Danne tänkt göra dvs köra i röda fartgruppen på CK Sävast söndagscykling. Det var för KALLT för någon cykling i snabba gruppen! Pallar inte kyla som ni vet :-(
Det var precis på gränsen igår när vi var ute å då var det ändå 5 grader varmt men sol, nu på förmiddagen 3 grader och mulet! Istället så körde jag ett Zwiftpass på trainern klart varmare där då med 20 grader i garaget! Nu längtar jag verkligen till Mallorca, 19 dagar kvar!!!
Jag valde att cykla Italian mission stage 2, 40km TT!
Det var jobbigt körde på 1:02:54 vilket gav 38,2 km/h 133(81%) bpm maxpulsen uppe i 155(94%) bpm 262 watt(3,08 w/kg) gick idag på kraft alltså lägre kadens 79 rpm! På det en nedvärmning på runt ikring 11 minuter så var passet klart. Så här i efterhand vart valet att inte köra ute rätt så rätt om jag säger så för det började snöa ungefär då vi skulle varit igång ute... Rätt skönt att sitta på trainern just då kan jag meddela. Men nu faan får det bli varmare alltså. Men kollar jag på klart.se så kommer kylan att hålla i sig fram till nästa fredag 12 maj!!! Därefter stiger dygnstempen sakta sakta. Det innebär till exempel att jag på morgondagens cykelpass till jobbet har minus 2-3 grader men med vind så det känns som minus 8, hem på eftermiddagen bara en 2-5 grader men givetvis med vind som gör att det egentligen är ännu kallare! Jag gnäller men med fog för att det verkligen är kallt som fan för årstiden snön fortfarande kvar vilket enligt mig också är sent här vid kusten.

4 kommentarer:

  1. Snö!!! Trist det här ca 27 grader ute.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas det fortsätter vara så!

    SvaraRadera
  3. Vi blev ca10 i röda som gjorde våra pannben lite extra​ hårda i söndags 💪💪💪

    SvaraRadera
  4. Aha! Bra gjort av er! Jag hade inte det tjocka pannbenet på plats i söndags ;-)

    SvaraRadera