28 maj 2017

Mallorca dag3

Cap Formentor!
Ja jag bestämde mig i sista stund för att inte ta Sa Calobra idag av orsaker som jag strax ska berätta om. Dagens pass upp till fyren på Cap Formentor var jobbig extremt jobbig. Fick rent av slå av på väg upp för jag höll på att koka, svetten rann om hela mig så jag till och med fick ta av cykelglasögonen för att se något det näst intill rann svett! Men upp tog jag mig om än på en av de långsammaste körningar någonsin för egen del, bra träning blir det alla gånger!

En populär get som åt i stort sett allt som bjöds :-)
Bland annat mina bananskal

Glad att vara uppe trots allt

Mr Grimm! ;-)
Passet totalt 66,32 km på 2:32:44 26,1 km/h och 884 hm pulsen 133(81%) bpm nPower 219(71%) watt och 81 rpm i kadens. Så var dagens första pass klart, kan bli en vända till Sa Pobla(vassvägen) i eftermiddag Nu till varför jag ändrade mig det är så att jag har några grejer uppbokade redan nu. Jag har kommit överens med Robert från Boden med flera att följa med transferbussen till Andratx imorgon bitti. Därifrån ska vi cykla tillbaks efter Mallorca Classics rutten blir spännande! Sedan har jag ju redan bokat Mallorca bike shuttle ner till Valldemossa på onsdag. Så det blir 2400 hm och runt 12 mil imorgon med  CK Sävast mfl och något liknande på onsdag när jag ska hoja tillbaks från Valldemossa. Onsdagens cykelrutt tar jag fram under vilodagen på tisdag då jag och frun ska bila runt lite på ön. Veckan slutade för övrigt på 11:27:26 och 340,53 km mest tack vare cykelpassen på ön.
Nu så! Ha de´!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar