27 maj 2017

Mallorca dag 2



Ok 24 grader liite kallt enligt mina mått mätt ;-)
Men inte gjorde det något det var 28 när jag efter 10 mil var åter på hotellet vid 13-13.30 ungefär. Cyklade till Sa Pobla därifrån till Buger vidare till Caimari innan bensinmacksbacken började eller Col de sa Batalla som den heter på Spanska. Jag valde att köra på det som gick och det vart min sjätte bästa tid snudd på 2 minuter långsammare än min bästa tid som jag gjorde 2014 den står sig ännu idag var jag helt enkelt inte bättre än så här 272 watt(3,20 w/kg) och 152(93%) bpm! Väl uppe vid macken en banan lite vatten sedan fortsatte jag ner mot Pollenca och vidare till Alcudia där jag svängde av i trafiksignalen ner mot  Playa de Muro. Väl framme så for jag Vassvägen igen då och runt Sa Pobla innan jag svängde tillbaks mot Playa de Muro och hotellet!

Parkerad hoj utanför macken!

Det välkända(för cyklister) fiket ;-)

Utanför hotellet efter 10 mil! Fräsch som en nyponros! Lunch och bad efter detta :-)
Sedan en bikefix på Huerzelers workshop!
Ja jag har haft djävulska problem med växlarna som inte gått rent hur jag än gjort. Så jag cyklade nu på eftermiddagen till deras workshop en kilometer från mitt hotell och fick växlarna justerade, de var inte i närheten av ok men nu ska de vara det. Vad som var ännu sämre var att jag i hissen på väg ner ser till min förvåning att jag har en dm framme av kordan på bakdäcket???
Sen kommer jag ihåg hur jag i en kurva nerförs på väg mot Selva fick i stort sett tvärnita för en bil med släp som bara körde ut från en grusväg trots att han såg mig killen blängde ilsket på mig där jag satt å svor! Han hade getter på släppet, djävla getfarmare alltså! Han kostade mig ett nytt bakdäck! Första gången på Mallorca någonsin som jag blivit förbannad på en bilist ehh eller getfarmare då...
Nå nu går i alla fall hojen som den blixt den är.
Hoppas den förbaskade nästäppan släpper sitter fortfarande kvar i näsan och irriterar om inte annat får snyta mig ideligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar