29 maj 2017

Mallorca dag4

Jag fick en chans att hänga med Robert(CK Sävast) Andersson och deras bokade buss till Andratx för att därifrån starta turen över bergskedjan åter till Playa de Muro! Ett stort tack till Robban med flera en grymt rolig runda för mig som oftast snurrar runt ensam! Vi var 11 cyklister inledningsvis innan några valde att lämna långrundan efter en 4-5 mil någonting för de var på gränsen(4 st) resterande 7 fortsatte tappert hela vägen upp till bensinmacken innan vi skildes åt! :-)
Det där var kul!!!
Så här gick rutten!

Dryga 13 mil cykel!
Vi startade någon gång efter 07.00 men var inte framme i Andratx förrän runt 09.00 pga trafiken genom Palma! Men sen började det roliga, vi körde den underbara vägen MA10  upp mot Banyalbufar för ett första fikastopp! Sedan bar det vidare mot Deia där vi åt lunch! Efter det började vi klättringen mot det beryktade Puig Major och det vart smärtsamt! Jag är ju inte alls i form och det kände jag av ganska direkt fick lägga mig på en smärttröskel om jag skulle överleva å det var just å precis det! 6 minuter långsammare denna andra gång jag kört den men det visste jag ju att jag inte skulle mäkta med samma fina tid som 2014. Är dock grymt nöjd med både Puigen och allt annat idag det vart ett riktigt riktigt bra uthållighetspass där jag var gode slut på slutet! Meddelade Stefan att jag inte tänkte vara med på sista fikastoppet utan ville hem till middagsbuffen med frun,  Matade på bra efter att jag skiljdes från dem snittade 35 km/h sista 35 km åter till mitt hotell.
Sedan var passet klart! Tack alla glada som var med idag!!! :-)

Andraxt redo för starten!

Hoppla 2 bajamajor på plats, perfekt!

Efter en hårdare klättring!

Å här kommer de andra



Till sist direkt efter målgången uppför Puigen!
Totalen idag då! Trainingpeaks tyckte att TSS för passet vart 276,9!
Nu blir det en vilodag imorgon då de utlovat regn!
Nästa pass på onsdag för min del då har jag ju bokat transferbuss till Valldemossa!
Återstår att se om jag kliver på denna transfer och i så fall vilket vägval jag tar åter tillbaks till Playa de Muro. Just nu känns det ganska ehhh färdigt om man säger så med tanke på vad vi kört idag ;-)

2 kommentarer:

  1. Bra kört. Alltid trevligt i bergen. Jag gissar att du är pigg och på det igen i övermorgon.

    SvaraRadera
  2. Tack Tomas! Ehhh ja du det återstår att se, transfern är inte återbetalningsbar sååå... ;-)

    SvaraRadera