17 april 2017

Annan dag påsk cykling

Kort testrunda med Vengen :-)
Ja för första gången i år ut en kortrunda med min kära linjehoj Specialized Venge nu med nytt vevparti Shimano Ultegra 11-delat 52-36! Det var med spänning jag drog igång cyklingen och började trampa runt vevarna på det nya vevpartiet i spänd väntan på om det fortfarande skulle knaka å braka från hojen så fort jag började dra på. Men inte ett endaste knakelibrak hördes det från hojen ska ni veta!!! Så tyst som den ska vara när allt är i ordning! Det var alltså det förblandade Praxis Works vevpartiet som var för mjukt som jag å Stefan S trodde. Egentligen konstigt tycker jag att man tillverkar ett vevparti som är så pass mjukt att man kan böja det bara med en hand på stora klingan. Nu med ett Shimano Ultegra vevparti så är klingor ja allt mycket hårdare nu är det som det ska vara helt tyst när man drar igång eller trycker på. Så förbaskat skönt att ha det fixat nu! Dessutom går växlarna som de ska nu också det var inte heller bra med det gamla vevpartiet hade stora problem när jag skulle gå från lilla klingan fram till stora fick allt som oftast hjälpa till med handen på växelföraren för att få framväxeln tillbaka på stora klingan!!!
Ett jättebra jobb av Eric på Ouroboros inne i Luleå stad på kungsan jag rekommenderar honom starkt! Han var noggrann och har gjort ett grymt bra jobb med byte av vevlager och vevparti!! Jag är så lättad att det problemet är löst nu återstår att få fixat min kropp. Jag kände givetvis av varenda gupp och varenda stöt gjorde ont i ryggen eller inne i kroppen någonstans.
Ger det några dar till men sedan måste jag åter till Hälsocentralen igen om det inte släpper snart.
Fick ihop 2 mil lite drygt på premiär-test-rundan! 30,2 km/h 124(75%) bpm 231(74%) Npower och 78 rpm i kadens!
Hemma igen så tvättade jag snabbt av hojen och torkade den torr för det var några ställen med rinnande vatten över hela vägbanan så den vart lite skitig det sköljde jag givetvis av.
Inne i garaget av med allt utom bibsen korta och på med en cykeltröja. Snabbt upp på Elite trainern för de återstående 40 minuterna å¨Zwift Watopia och Hilly loop. Där jag redan var uppvärmd så försökte jag att hålla högt och jämnt tempo direkt på första varvet för att om möjligt öka på andra å så blev det.
Watopia 1 lap 9,1 km 14:45 297 watt(3,38 w/kg) 140(85%) bpm och 80 rpm i kadens, andra varvet hade jag 14:33 300 watt(3,41 w/kg) 150(91%) bpm och 76 rpm i kadens.
Klättringen TFCS kom 900 meter 5% 2:46 324 watt(3,68 w/kg) 137(84%) bpm och 82 rpm i kadens på andra varvet vart det 2:38 345 watt(3,92 w/kg) 164(100%) bpm och 81 rpm i kadens!
Här gick jag på max sista 200 metrarna vilket ju märks på pulsen som gick i spinn rent av 179(108%) bpm!!! Även om tungan hängde ner i knäna så tror jag det vart en pulsspik där!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat och skönt att knarket är borta.

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det var verkligen skönt att det nu är fixat en gång för alla. Har ju gäckat mig i 2 säsonger men nu är hojen så fin som den bara kan bli.

    SvaraRadera