26 februari 2017

Veckans sista pass avklarat! Kinakläder no more!!!

Endurance ride 2 timmar. Jag höll djävligt noga koll på effektmätaren för att under dessa 2 timmar köra exakt på målbilden för passet dvs 70% av FTP och jag hamnade i stort sett där NPower 217(69%) watt 127(77%) bpm och 83 rpm i kadens 95,3 i TSS enligt Trainingpeaks! Efter gårdagens urladdning så var detta pass rätt jobbigt ska villigt erkännas jag fick verkligen slita om än jag inte gick på lika hårt å länge som i går men 2 timmar sliter det också. I och med det så är veckan till ända och denna vecka fick jag ihop totalt 11:15:35 varav 10:15:34 var trainerträning. En sak jag precis kom på är att i och med att jag kör med Garmin Vector effektpedalerna direkt mot klockan så registreras det ju inga km inte som i Zwift där jag reggade massor med km:ar... Så trots dryga 10 timmar i sadeln så äre inte en enda km att notera. Men inte gör det något det är ju ändå timmarna som räknas för egen del. Men den planering som nu ligger så blir det runt 10-12 timmar i veckan som det nu ser ut. Min nuvarande planering går till 9 april sedan hade jag tänkt köpa en Trainingpeaks TT-training på 12 veckor fram till sm som jag nu vet går av stapeln den 30 juni med tempoloppet! Så får det bli. Den nuvarande planeringen har jag lagt med hjälp av boken Training with power meter av Hunter Allen och Andrew Coggan!
Å imorgon så har jag vilodag, skönt!
Ja just det förklaringen till den andra meningen i rubriken, jo jag beställde ju ett 300 kronors set från Kina att ha på träning inomhus, paddingen i bibsen sprack sönder på 3 timmars passet igår!!! :-(
Så bra vare alltså! Stället hamnade direkt i sopkorgen och summa sumarum är att det inte blir några fler Kinaställ för min del :-/

9 kommentarer:

  1. Detsamma Stephan! Du kör på bra själv ser jag :-)

    SvaraRadera
  2. Ah! Det är ju inte så långt borta nu, när skulle ni utomlands? Jag räknar med att kunna börja köra seriöst ute i april någon gång å dit äre väl 1-1.5 månad skulle jag tro.

    SvaraRadera
  3. Vi åker den 28 april. Kommer hem 14 maj.
    Räknar också att kunna börja ute i burkan av april.

    SvaraRadera
  4. Härligt med Mallis! Ja förra våren var först lvgpasset 22 april innan dess hybriden hela vintern. I vinter har jag inte tränat ett enda pass utomhus pga fallrisken...

    SvaraRadera
  5. Ja det ska bli skönt. Jag körde racer ute 2 april i fjol hoppas på så i år med.

    SvaraRadera
  6. Äsch! Nu glömde jag ju att jag och Daniel var till Mallis 4 april en vecka. Dock så hann jag bara cykla 3 dar sedan insjuknade jag i världens förkylning!!! Snyft!
    Så min premiär lvg var alltså 5 april! :-)

    SvaraRadera