26 februari 2017

Läget på träning och skador

Mmm! Träningen har tagit sig, efter en rehab vecka 6 så har jag nu sakta men säkert kommit igång med träningen igen. Har nu under den senaste veckan inte haft någon som helst känning av kramp varken i träning eller övrig tid, vilket är positivt så pass positivt att jag törs börja planera för ett Masters SM i slutet på juni månad. Mina 50 timmar i månaden kan jag glömma men inte fan gör det något om jag kan träna och må bra igen januari vart det 28 timmar 26 minuter av förståeliga själ nu februari månad med en träningsdag kvar dvs tisdag så är jag uppe i 31 timmar då tillkommer tisdagens 1 timme så det lär bli 32 timmar i februari vilket är kanoners med tanke på att jag var rädd för att det kunde vara slut med all hårdare träning över huvudtaget. Räknar jag ihop mars månads timmar så ligger planeringen på cirka 38 timmar. Det kan bli några timmar till om jag ser att jag kan lägga på lite distans kanske men just nu 38 timmar i mars. Sedan är det bara 1,5 vecka kvar av min planering som nu ligger. Därefter tar Traininpeaks vid med de sista 12 veckorna fram till SM loppet den 30:e juni! Hoppas jag är det bäst att tillägga! ;-)

2 kommentarer:

  1. Det är roligt att du kommit tillbaka på ett bra sätt Mats. Bara fortsätta kämpa.

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det får vi hoppas, inga mer bakslag!

    SvaraRadera