25 februari 2017

Tempo/Endurance ride



Ahhh! Så här slut är det länge sedan man varit, det var fruktansvärt jobbigt jag kände redan på uppvärmningen att jag varken hade orken eller benen. Fick slita något fruktansvärt för att nå snittet på 221 watt(70%) av FTP över de 3 timmar jag körde! Mmm det var ju extra jobbigt i och med att jag räknade in uppvärmningen i passet! Kände direkt att några 3,5 timme hade jag inte i kroppen. Så jag slog på musik i lurarna  och borrade ner huvudet köttade på! Det var hemskt, rikigt riktigt jobbigt! Hur jag fixade sista 30 fattar jag inte men det gjorde jag och dessutom NPower 223watt(71%)!
Jag klarade träningsmålet med 2 watt! Fan sista 30 hade jag 142(87%) bpm 257 watt(3,00 w/kg) och 72 rpm i kadens. Mmm jag valde att gå på benstyrka eftersom jag inte annars hade orkat några 3 timmar över huvudtaget. Jag hade fail på kadensen där hade jag 76 rpm men skulle ha legat på 90 rpm! Men det kan jag stå ut med när jag klarade effektsnittet just å precist!!! ;-) Å av Trainingpeaks fick jag 149,9 i TSS! Alltså var det ett stenhårt uthållighetspass i tempoeffektzon!
Nuuuu rast å vila!
Apropå det, någon kanske undrar varför jag inte drog ut med hybriden men det var helt enkelt så att trots denna fina soliga dag så vågade jag inte. Isigt och vääldigt spårigt gjorde att det för mig var ett rätt självklart val!
Ha de´! Nu ska jag och frun snart fixa en gourmetmiddag från hemmagastronomin vi fick av dottern i julklapp, mumsfilibabba!

2 kommentarer: