30 maj 2016

Träning dels i gymmet samt partempo med Danne upp till Sävast!

Gymmet, helt ok körde resterande övningar. Sedan ombyte till cykelkläder för ett hårt partempo från 97:an upp till strax förbi korsningen gamla Sävastvägen exakt 10 km körde vi!
Så djävla bra det gick!

Partempot 10 km med Danne
Stravas effektberäkning av samma sträcka

Så här länge låg jag/vi i de olika fartzonerna

Å som synes gick det fort väldigt fooooort! Av hastighetsanalysen så kan man konstatera att vi låg:
Zon 8: 2 min/1,72 km i över 50 km/h
Zon 7: 6:47 min/5,33 km i mellan 45-50 km/h
Zon 6: 4:52 min/3,45 km i mellan 40-45 km/h
Nu blir detta mer än de 12:56 men det är runt 1 minut lite drygt som inte är inne partempo min gissning är att tiden som diffar finns i zon 6 dit vi kom under resans gång innan vi var uppe i varv så att säga. Resterande tider var nog min egen hemcykling skulle jag tro! :-)
Vi snittade 46,3 km/h jag hade 146(89%) BPM och 155(94%) BPM i maxpuls!
Sedan ser jag när jag tar ut 10:an i Strava att effektberäkningen hamnar på 410 watt(4,83 w/kg) för egen del! Det är en aning högt men högt effekt var det kan jag garantera. Jag gick på max verkligen max! Det sved rejält i lårmusklerna detta!
Danne hade 2 perfekta förningar den första någonstans efter 3 km å sedan sista km in i mål! Vi tajmade det perfekt! Så djäklar skönt!
Att jag efter vändet höll 32,3 km/h i motvinden hem är ett under men så fick jag också en djävulsk kramp efter jag svängt av från 97:an vid bondgården så svår att jag var tvungen stanna å massera låret för att kunna fricykla lugnt hem! :-)
Mee like!

Eftermiddagspasset hem!

4 kommentarer:

  1. Tack Stephan! Detta var både en maxprestation och ett kvitto på att jag träningsmässigt ligger rätt! Men det visste jag ju redan ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack för ett grymt bra pass, kort och intensivt😊

    SvaraRadera
  3. Tack själv kompis!
    Du blir bara vassare å vassare!
    Fortsätt så! Vi kör imorgon bitti som planerat sedan får jag se hur resten av veckan blir...

    SvaraRadera