7 maj 2016

Distans 10mil solo

Distans
Något kylslaget trots 13 grader under passet kallast vid Kallax och passande nog Kallviken bara 10 grader när jag passerade dessa platser. Sedan vidare mot Måttsund-Antnäs-cykelvägen utmed e4:an till Ersnäs-Klubbenvägen tillbaks till Alvik-Ale-Selet-Avan där träffade jag på parhästarna Anders och Roland som i vanlig ordning tränat tempo. Var så kall att jag tänkte ta färjan hem å avsluta men det var 10 minuter kvar till avgång så jag ändrade mig drog igång benen igen och styrde hojen mot Boden. Väl framme snabbt över Bodforsbron å där kom motvind big time! Kämpade mig ner till Sävast vidare ut på 97:an och ner till Byn någonstans strax före kläppenskolan kom 100 km:s noteringen och 33 km/h! Så med målet avklarat slog jag av nu och värmde ner återstående dryga 4 km hem. Det blev 104,45 totalt som synes det är jag nöjd med men mest nöjd att jag ändå tog med mig vindvästen för den behövdes verkligen idag ingen direkt värme i luften. Var stark idag bra ben, hade ett avsnitt från Måttsund upp till Boden på 54,23 km där jag snittade exakt 36,0 km/h 250 watt(2,91 w/kg) TSS för hela passet 191,8 säger väl det mesta! Måste man vara nöjd med måste jag säga! Med gamla sporttracks kan jag sätta hastighetszoner och sedan få ut hur länge jag låg i respektive zon,
Zon 1/0-15 km/h: 7,2 km/h 0,03km i 0:15 sek
Zon 2/15-25 km/h: 22,1 km/h 5,53km i 15:01 min
Zon 3/25-40 km/h: 32,2 km/h 81,96km i 2:32:37 timmar
Zon 4/40- > km/h: 43,1 km/h 17,21 km i 23:59 minuter
Så såg passet ut hastighetsmässigt då! Jag snittade som värst alltså 43,1 km/h i 24 minuter!!!


Nu rast vila sedan ska vi käka kinamat från Waldorf, szechuanbiff och chilikyckling!
Några bilder ja inte så speciellt många men ändå liksom :-)
Avfärd

Redo att ge mig av

Kring Måttsund

Lite fart då :-)

Trött gubbe efter en backe

Någon som skuggar mig


2 kommentarer:

  1. Ett gediget pass. Trots dåligt väder, bättre än på Mallis. Inga garantier för kanonväder ens i maj😉

    SvaraRadera
  2. Ja det var det och som du säger bättre än Mallis helt klart! Det dåliga vädret på Mallis fortsätter kallare än på länge och en hel del regn tydligen enligt de som precis kommit hem därifrån

    SvaraRadera