8 maj 2016

Mockträsktempot och en extra tur med Vengen tor Avan på linjehojen!

Uppvärmning Mockträsktempot

Nu valde jag kortare tid på uppvärmningen för att se om resultatet/känslan var densamma.
Det var det absolut inte, jag kände mig mycket piggare nu än förra uppvärmningen. Tror jag ska hålla mig runt 16-18 minuter i uppvärmning inte mer.

Mockträsktempot
Jag kände som sagt att trots gårdagens tuffa solodistans så svarade benen klart bättre idag än i torsdags. Hade positiv split till vändet några sekunder snabbare än förra passet. Sedan tappade jag  i backarna som kommer ganska omgående efter vändningen som förra gången. Stigningen som är 2,26 km lång och 47 hm, där snittade jag 33,4 km/h och 281 watt(3,27 w/kg) puls 144(88%) BPM. Sedan efter den kommer 5 km där jag verkligen kan dra nytta av min 55 klinga, det går fort! Jag tog tillbaks minustiden från backen och hade 20 sekunder till godo vid 20 km:s markeringen!!! Sista  6 km:arna till mål 285 watt(3,31 w/kg) 146(89%) BPM, maxpuls under loppet kom vid klättringen på väg ut efter 11 km lite drygt där hade jag 153(93%) BPM!
Roade mig med att ta ut hastighetszoner från Mockträsktempot!
Zon 3(25-40 km/h)= 35,8 km/h i 9,98 km
Zon 4(40-45 km/h)= 42,3 km/h i 14,26 km
Zon 5(45-50 km/h)= 47,7 km/h i 3,83 km
Zon 6(50 km/h >)= 52,0 km/h i 1,98 km
Så här vart loppet, som synes av graferna så var jag fruktansvärt jämn skiljde alltså 1 watt mellan splitten eller 7 sekunder eller 0,2 km/h, kan man väl kalla jämn eller? ;-)


Till vändet

Från vändet och i mål
Så med gårdagens tuffa 10 milare i benen hade jag verkligen inte trott jag skulle förbättra 3-milaren idag men si så blev det visst! Man kan säga 41 km/h över 30 km!
Inte illa alls.
Satte upp tempohojen i takräcket och tog ner linjehojen för ett hopp å lek pass, eller mer kroppen fick bestämma hur hårt och långt jag skulle cykla med Vengen. Det var Selet-Avan-Selet! Vilket innebar att jag fick ta seletbacken från bägge hållen å där körde jag för fullt bägge vägarna.

Selet-Avan-Selet

Det var riktigt bra jag är bara 11 sekunder från personbästa dvs 11:22 var tiden för segmentet Selet - Avan fr korsning till korsning!
Mer än nöjd med veckan har varit en hel del tuffa å hårda pass denna vecka inte riktigt den vilovecka som skulle varit! Meen som nästa vecka ser ut med regn så kan det mycket väl tänkas att jag kör något kortare och lugnare än planerat nästa vecka istället.

Så här ser veckototalen ut det skulle varit 7:45h men som synes nåågra fler timmar än det var tänkt,

Månadstotalen är uppe i 15:50:24 efter 8 dagars träning i maj månad har 23 dagar på mig att slutföra 50 timmar. Ser riktigt bra ut. Men som sagt kan bli något färre än de planerade 13 timmarna nästa vecka jag får se!

Imorgon äre styrketräning och korta rundan till och från jobbet! Tisdag högst sannolikt trainerträning eftersom det ska regna hela dagen enligt prognos! Helt ok eftersom det är Hill intervals på tisdag, får köra kräkpasset i garaget! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar