28 april 2016

Ett avkortat morgonpass

Ja tyvärr prognosen för dagen var +3 och klart. Det var 0-gradigt blött och halkigt eftersom det var -3 när jag klev upp! Så jag inväntade plusgrader innan jag försiktigt försiktigt cyklade den korta vägen till jobbet nu med en eller annan plusgrad så var det mestadels blött men på sina håll fortfarande isigt. Jag var väääldigt lätt på foten i svängarna. Det gick bra men nu är jag less på skitvädret!!!
Imorgon regn hela dagen så det blir ingen träning till eller från jobbet trainerpass istället. Jag hoppas på att prognosen för helgen stämmer i alla fall för då får vi alla fall +12 grader och växlande molnighet. De 17 graderna och klart väder med sol har ändrats...
Nej det har verkligen inte varit något bra cykelväder ännu möjligen att förra söndagen ändå var hyfsad.

Morgonpasset till jobbet
Hoppas på bättre väder i eftermiddag så jag kan eventuellt köra det pass jag tänkt dvs ett 1mils tempo. Återstår dock att se det lär väl snöa när det är så dags... Om vädret fortsätter i samma stil som hittills!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar