7 februari 2016

Veckans sista pass!



Nu vare tufft ett träningspass mestadels i effektzon 3 stod det i trainingpeaksplaneringen. Jag fick väl till det rätt hyfsat kan jag tycka,

Hela 1:13:51(77,7%) i zon 3 resterande 22% var upp- och nedvärmningen.

Effektzon 3
Men jisses vad jobbigt det vart, beroende på att jag är rätt så slutkörd, benen var spagetti och kroppen allmänt tom på energi! Fick verkligen hålla ögonen på effektmätaren för det var som sagt jobbigt att ligga rätt gjorde jag inte det så droppade effekten direkt. Detta pass lägger jag därför intensiteten i kategorin 7 - Mycket hård för så var det idag. Ska  bli skönt med en återhämtningsvecka.
Fick ihop veckan som planerat tack vare gårdagens enorma distanskörning,



Bara 1 minut över planerad tid :-)
Sen så har jag jobbat ihop 14,5 timme på de 50 per månad som ska in för att hamna på 600 årstimmar. Jag tror dock det kan bli svårt under maj-juli att få ihop det då är det minst timmar på månaden i och med att det går bort tävlingsdagar och formtoppningar.
Men vi får se nöjd med veckan helt klart, att jag tränat på bra enligt planeringen säger mig ju känslan i kroppen. Vore jag inte slutkörd efter 2 hårda veckor så har jag följdaktligen inte tränat rätt. Men nu är jag slut alltså har jag tränat rätt! Ehh hängde ni med där? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar