6 februari 2016

Powerlördag!!







Första passet före lunch hade jag tänkt ligga runt 200 watt på, det blev





Distans del 1

224 watt(2,60 w/kg) 118(72%) BPM i snittpuls samt 91 RPM i kadens!
Glädjande nog så kändes vaden inte av alls tack o lov!
Jämnt å fint pass, inga skadekänningar som sagt å bra flow i cyklingen. Mängden kan nog vara orsaken till att jag är så här pass stark! 



Ja djäklar i min lilla låda!
En lunch tillsammans med frun innan hon drog iväg till sitt eftermiddagspass på jobbet, jag tog det lilla lugna fram till strax efter 15:20 då jag svidade om för distanspass nr2!
Andra delen vart det 219 watt(2,58 w/kg) 119(72%) BPM och 91 RPM i snitt i stort sett samma tid som första distanspasset diffar hela 1 sekund!
Två bra distanspass på trainer att räkna in i träningsdagboken, check!

Distans del 2
Men som man kan se av grafen ovan så hamna jag i kris efter 1 timme och 10 minuter då jag var nära att bonka! Tog helt slut energin var som bortblåst! Jag hade som tur var säkrat upp med 2 liquider och en bar bredvid mig utifall att! Å det blev definitivt utifall att!
Redan efter 20 minuter av detta andra distanspass kände jag att energinivån var låg redan från början så då tog jag en liquid för att få en boost å se på fan det fungerade. Men som sagt vid 1h10min vare kris! Hade jag inte haft baren att trycka i mig hade jag varit tvungen att avbryta!
I övrigt två riktigt riktigt tuffa pass, pannbenspass rentav! ;-)
Totalen för dagen vart 3:20:11 och snittet 221,7 watt(2,61 w/kg) 118(72%) BPM i puls och 89 RPM i kadens! Tilläggas kan att jag enligt trainingpeaks genererat hela 165,5 i TSS det är djäkligt högt det!
Men va fan, vem räknar? :)
Kan nämna att det vräker ner snö just nu! Så direkt på cykelpasset innan dusch å mat så vart det 25 minuter snöskottning! Hur räknar jag in det? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar