2 december 2015

30 minuter thresholdpass

Ja så vart det hade bestämt att morgonpasset fick bli den håårda delen av dagens två pass. Varför jag valde att köra ett riktigt grisigt jobbigt tungt svettigt thresholdpass!
Hade som målbild att klara 300 watt men kom inte riktigt dit det vart 293 watt(3,38 w/kg)!
Det var de 2 första minuterna som gjorde att jag inte kom upp i de 300 watt jag hade tänkt mig för där snittade jag magra 193 watt :-) Men det är de minuter jag måste ge kroppen att dra igång muskler blodtillförsel mm mm. Det går inte bomba igång på 300 watts nivån så där på en gång.
Men det var ju egentligen inte så långt bort när man tänker efter de resterande 28 minuterna snittade jag 300 watt!
Sista 5 minuterna gick på 323 watt(3,73 w/kg) och 146(89%) BPM maxpuls 149(90%) BPM!

Morgonpass thresholdzone
Låg strax över min sweetspot effekt som är runt 284 watt någonstans så hårt vare riktigt håårt!!!
Det gjorde ont riktigt riktigt ont!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar