3 oktober 2015

Distanspass med start och mål i Luleå

Ja jag skulle till svärfar å hjälpa honom med lite grejer så då kom jag på att jag skulle ta med mig Vengen och cykelkläderna å utgå från Bredviken på mitt distanspass. Nu vare bara det att jag åter en gång glömt ta med mig pumpen... Faan också så den planerade rutten till Lövskär var iställlet ut till Byn för hämtning av pump å sedan åter till Gäddvik och upp i motvinden till Boden och Heden innan jag cyklade ner till punkt49 korsningen vidare Mockträskvägen till Selet å därifrån ner till Avan vidare till Gäddvik å in till stan via Bergnäset å så genom stan ut till Bredviken igen. Så vart dagens distanspass...
Sen måste jag bara säga det, Luleå stads cykelbanor är allt annat än bra. Fii faan va dåliga de är med sprickor, grus och glas lite varstans. Cykelväg som bara poff! Försvinner å så är du på en bilväg mitt i allt! Nä Sveriges cykelstad 2016, skulle inte tro det Luleå Kommun!!!
Skäms!!!

Distanpass
På väg upp efter Avanvägen mötte jag först Bodin ensam mellan Gäddvik och Avan sedan någonstans runt Unbyn mötte jag en 5-6 cyklister som körde lagtempo det såg ut att gå rätt fort i medvinden!!! Inte alls avis nähä då :-)
Hann tyvärr inte se vilka det var så fort gick det ;-)
Ok jag delar upp mitt distanspass i 2 huvuddelar:
Motvindskörningen, 72 km, 120(73%) BPM, 199 watt(2,31 w/kg), 70 RPM i kadens och 27,7 km/h i snitthastighet!
Medvindskörningen, 48 km, 124(76%) BPM, 191 watt(2,22 w/kg), 67 RPM i kadens och 32,3 km/h i snitthastighet!
När  jag kört förbi Selet och var på väg ner till Avan så kom livsandarna tillbaks i mig kan också varit medvinden och gelen jag slukade :-)
Noterade högsta hastighet efter Seletvägen där jag var uppe i 60,9 km/h!!! Läänge sedan jag varit uppe i den farten kan jag säga... Det gick fooort!
Så därifrån in till Luleå gick det på rätt bra, 35,2 km/h i dryga 26 km med 195 watt(2,26 w/kg) och 127(77%) BPM! Var bra med tanke på att jag redan hade i runda slängar 90 km i benen!
TSS för dagen vart 199,4! Bra så.


Orakad cyklist ;-) strax ute på Mockträskvägen


7 mil avverkade




Fartpasset
En grym känsla när man kan mata på såhär! Jag förundras över hur stark kroppen är!
Jag slänger på den massor å den fixar det galant! Dessa pass är oväderliga eftersom de härdar kroppen något genomdjävulskt! Man får en uthållighet som betalar av sig bra när man sedan ska köra tempo! Dessutom känslan nu efteråt när man fått i sig mat och återställt vätskebalansen i kroppen, inga problem liksom när kör vi igen hörru? Grymt nöjd med passet!
Svärfar hade börjat tro han skulle var tvungen komma å hämta mig någonstan utefter vägen när jag inte kom hem efter bara 2-3 timmar. Frun lugnade honom med att, han brukar vara ute så här länge... Hon är en gedigen cykelkännare hon ;-)
Kan bli ett tempopass med just Bodin imorgon... Vi får se.

2 kommentarer: