2 oktober 2015

Trainerpass

Stormvindarna ute just nu avgjorde inte en chans att jag drar iväg på landsvägscykeln nu när det är stormvindar inte! Jag var ut med bilen till stormarknaden å handlade halvvägs dit blåste det en gren in i bakrutan det bara small! Så inte fasen sticker jag ut näbben med hojen då inte.
Den grenen hade gjort ont om den hade träffat en cyklist på väg!

55 minuter trainer


Nej så det blev 55 minuter trainer, 10 minuter uppvärmning därefter 4x5 minuter 300+ watts intervaller! Avslutade med 10 minuter nedvärmning.
Så här gick intervallerna:

4x5 min 300+ watts intervaller
Klarade som synes målbilden på över 300 watt.
Efter uppvärmning satsade jag på att cykla 5 minuter på 300 watts nivån, det gjorde O N T! Benen brände som eld efter 2 minuter fick verkligen bita i de 3 sista minuterna.
Så 5 minuters vila å så på igen!.
Samma lika, 5 minuter av vidrig smärta.
Jag har fan glömt hur ont det kan göra att köra dessa intervaller, faan också!
Efter andra var jag så nära att ge upp men lyckades samla mig å köra en tredje! Där brände det i lårmusklerna ännu mer... Jag fick verkligen bita i, nästan så lungorna hoppade ur kroppen. Trodde aldrig säger aldrig jag skulle fixa den fjärde och sista men se på fan jag gjorde det! Redan efter 30 sekunder var jag på gränsen till outhärdlig smärta! Det gjorde ont nå så ini h-vete!
Benmusklerna brände så fruktansvärt av ansträngningen!
Meen jag uthärdade trots det hela femman.
Sedan kom äntligen belöningen i form av nedvärmning och dusch! På det lite mat å ett glas vin till maten... Yees!
Imorgon distans på schemat om vädret nu är det rätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar