6 augusti 2015

Lönar sig att fråga ser man på!

Jag gick som jag sa i tidigare blogg förbi röntgen receptionen nyss och frågade om de hade möjlighet att göra min slätröntgen(som remissen tydligen var ställd på) tidigare än den 20:e augusti. Å ser man på jag ska dit 8.30 idag då istället dvs om en stund och ett strax!
Fast nu ser man ju inga eventuella mjukdelsskador på en slätröntgen?!?!
Är dock fundersam på hur jag skulle ha fått en mjukdelsskada utan åverkan på knäet.
Njaee nää! Så är det inget på slätröntgen så lär det vara en överansträngning...
Vi får se vad HC läkaren säger efter att ha sett röntgenutlåtandet.
Har dock kvar tiden hos sjukgymnasten i eftermiddag, tänker fortsätta på det spåret tills vidare.

2 kommentarer:

  1. Det var det värsta vad snabbt du fick tid. Perfekt. Nu hoppas vi att resultatet är bra.

    SvaraRadera
  2. Hade en stoor portion tur imorse faktiskt, hon sa det hon som röntgade mig att hon "klämde in mig" mellan två andra patienter snällt var det. Ja det är ju förvisso bra att få reda på att det troligen inte är några meniskskador. Dock som Freddan sa åt mig så hade jag varit mer betjänt av en MR för att kolla upp så att jag inte har dragit på mig några mjukdelsskador. Men på MR är det visst enorma väntetider enligt receptionisten på röntgen. Jaja vi får se vart det drar iväg.
    Trist äre...
    Sjukgymnastikbesöket i eftermiddag ger mig förhoppningsvis någon form av träningsprogram så jag får dra igång någon form av träning. Hoppas jag tralala!!!
    Ha det!
    Å krya på dig! Hoppas förkylningen släppt innan det är dags för Vännästrampet!

    SvaraRadera