5 augusti 2015

Fick tid till röntgen vet ni vad!


Ja det kom ett kuvert från landstinget igår och där står att läsa att jag fått en tid för röntgen torsdagen den 20:e augusti??? 20:e augusti!
Jaha! Det var ju ehh inte riktigt någon akuttid för röntgen det?!?!
Över två veckor bort med andra ord... Snudd på att man med liite flyt har självläkt innan man fått göra röntgen. Man ska vara frisk för att orka vara sjuk eller skadad som i mitt fall då :-/
Nä fan! Jag ska gå förbi röntgen när jag är på jobb imorgon och nämna att jag ställt mig i kö för återbudstider och kan ta en tid med kort varsel. Sen ska jag ju till sjukgymnasten imorgon eftermiddag också.
Så här är det med skadan, så liten belastning som att cykla på vääldigt lätta växlar 3 km till jobbet ger smärta och att gå nedför trapport ger också smärta. Ibland när jag som idag suttit en stund vid eftermiddagsfikat och ska resa mig upp så kan smärtan vara tillbaks vilket den va å satt i ända tills jag två timmar senare skulle  hoja hem i lätt och lugn takt. Det gjorde i princip lika ont hem som när jag försökte träna förra fredagen. Inte bra med andra ord, jag börjar faktiskt känna en oro att detta kan vara långt värre än jag trodde inledningsvis. Hmm, fasen ta gammelkroppen!
En positiv sak är att min stenhårda koll på mitt näringsintag(nu när jag inte kan träna) nu börjar synas på vågen å äntligen börjar jag sakta men säkert dala nedåt... Märk väl jag bantar inte! Jag håller koll på vad jag äter och har tre måltider under dagen frukost innan jag drar till jobbet lunch runt 11-tiden fruktstund med 14-kaffet oftast ett äpple och middag med frun runt 17. Sen kaffe vid 9 och 14 och någon espressokopp hemma.
Om jag känner att jag måste ta något på kvällskvisten som ikväll då så blire 1 dl kvarg med antingen nötter eller upptinade bär. Thats it!


2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt det låter. Jag hoppas du kan få en snabbare tid på röntgen, så att du i alla fall snarast kan få klarhet kring detta. Surt hur som helst.

    SvaraRadera
  2. Ja jo det är riktigt riktigt öken! Röntgen är ju som avstampet för att veta att det inte är någon mjukdelsskada eller så. Men jag gissar att jag inte kommer att få någon snabbare tid än den jag fått. Akutröntgen får väl bara elitidrottare kan jag tänka... Så äre!

    SvaraRadera