22 april 2015

Först jobbpendling hem sedan Cruise intervals on hill på trainern

Mhhhmhh!
Jepp det börjar kännas i kroppen nu, andra tuunga veckan med tunga muskulära uthållighetsövningar igår å idag som grädde på moset. Var faktiskt så krokig att jag lät kroppen bestämma 4 eller 5 intervaller...
Men först jobbpendlingen hem i ett för mig rätt lugnt tempo, vilket kändes ganska skönt i de stormvindar som var upp till vändet vid Evas cafe korsningen på 97:an. Sedan hemmåt i 1 mil nu gick det betydligt lättare å fortare givetvis.

Jobbpendling hem
Å som jag sa i början då snabbt ombyte till ett sommarställ å så igång direkt på hojen på trainern, uppvärmd å klar från jobbpendlarpasset hem. Det vart ett klart ok pass, snittet från dagens Cruise intervals on hill var mitt i effektzon 4 vilket jag ger mig själv godkänt för!
Det var tungt redan från första början å inte var smärtan i ben å skalle mindre på den femte och sista intervallen men där visar återigen sig min enorma vilja att nästan alltid genomföra varje planerat pass enligt trainingpeaks schemat! Å så blev det idag ock!
Men det tog emot var något så fruktansvärt jobbigt att jag vet inte vad. Jag känner av de grymt hårda veckor som varit med överbelastning timmässigt mind you medvetet!!! :-)
Från vecka 12-17 har jag, 10h, 15h, 16:42h, 10:33h och 16:17h  denna vecka räknar jag att gå i mål på dryga 16 timmar också!
Det blir en hel del timmar det som kommer att märkas när det krävs som mest hoppas jag :-)

Cruise intervals on hill
Denna övning är inte en högpulsövning utan mer en benstyrke/uthållighetsövning. Den är rent vidrigt jobbig man bara vill sluta trampa i princip efter 1 minut av första åttan ungefär ;-)
Men man får som bekant inget gratis så är det bara fortsätta så bygger jag ännu mer uthållighet.

5x8 minuter muskulär uthållighet
Jämfört med förra onsdagen så är jag helt klart rejält trött nu, det kändes idag kan jag tala om. Inte i närheten av det snitt jag hade förra veckan på denna övning men det var väntat! Jag är glad att jag faktiskt orkade genomföra alla fem intervallerna idag...
Imorgon säger planeringen recovery spin vilket jag gladeligen kommer att följa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar