24 april 2015

11 km som blev något helt annat

Ja planen var korta rundan in till jobbet men den verkade vara vääldigt töjbar idag :-)
11 km blev 17 km som till sist bleve 21 km!
Jag körde en form av fartlek, i varje motlut ställde jag mig upp å drog igång ibland en kort ibland en något längre sprint å det skulle vara höög effekt på sprintarna! I planeringen står det Mixed hills! Å det var jobbigt som det ska vara...

Jobbpendling
Å kallt vare -3 när jag startade och runt nollan när jag var framme på jobbet. Körde upp till färjeläget, vidare 97:an till Ackes bilverkstad där vände jag å körde raka spåret ner till sjukhuset.
Ja förresten såg i går till min förvåning att färjan börjat gå! Är inte det tidigt det?
Å så träffade jag på en advokat utefter vägen upp från färjeläget, de är rätt roliga fåglar ser ut som de har på sig någon sorts kostym därav mitt smeknamn på dem. Ett säkert vårtecken det finns bara 1-2 veckor här ikring innan de försvinner vidare norrut antar jag :-)
De skriker alltid till så där klagande när jag passerar!

Tofsvipa
Hoppas jag undkommer det utlovade regnet och tar mig torrskodd hem i eftermiddag...
Ja kylan kan jag också vara utan om jag får välja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar