30 mars 2015

Gym-, rodd- och trainerpass

Tre goda ting i ett! ;-)
Det går väl inte? Joho då det gör det visst!

Gympass 40 minuter, benpress, bencurl, benspark, bänkpress, marklyft, situps, ryggresningar, plankan, tricep- och bicepcurl samt lats, dips och cablecross så var gympasset klart.
Roddmaskin dryga 15 minuter.
Väl hemma från jobbet safe and sound trots blötan och snön... Så ombyte till cykelkläder för dryga timmen på trainern...
Startade med bävan Tacx TTS 3.12 programvaran på datorn och till min förvåning startade den snabbt verkade vara lika rapp när jag sedan skulle spara passet utan några som helst problem.
Det hände något i går när den kraschade tog flera minuter att starta den sen å då var min användare som via internet loggar in på tacx.com ren. Den fanns kvar men jag fick göra om alla inställningar i TTS:en för trainer. Å efter det verkar det som den repat sig kan jag möjligen ha kört så mycket på den att min användarprofil behövde rensas kanske? Inte omöjligt för nu är den som ny! Ta i trä för säkerhets skull... ;-)
Passet då, joo det vart till och med 6x4 minuter TT intervaller hööga watt höög puls mee like!

6x4 minuters TT intervaller
Grisigt grisigt jobbigt! Nått så ini h-vete! En plåga från första till sista sekund. Enormt jobbiga intervaller eftersom jag ligger på max precis hela intervallen... Det är ingen lek alltså.

Intervall snitten och totalsnittet för 6x4 minuters TT
Första var en chock för kroppen som det alltid verkar bli oavsett hur väl förberedd man än är hur väl uppvärmd man än är. Den andra gav jag precis allt på i ren ilska för jag kände att på den första storknade jag något vilket tabellen ovan mycket riktigt bekräftar. Sen en kontrollerad ökning ända in i kacklet! Där satt den! Jag tror att den smärta man utsätts för är en ren chock för kroppen oavsett hur väl eller hur länge man förberett sig. Ingen kropp vill känna så. Därför tar det några minuter att komma in i bubblan så att säga. 348 watt(4,11 w/kg) är inte illa sanna mina ord. Men jag känner ju att starkare har jag banne mig inte varit trots knäskadan eller kanske tack vare med det något längre uppehållet än vanligt!
Om man tittar på pulsgrafen ovan så ser den uppmärksamme en ny pulshöjning efter den 6:e och sista intervallen. Det var som jag fick för mig bara att jag skulle testa en sjunde å sista men glöm min dröm! 1 minut orkade jag sedan var det rullgardin jag gav upp det fanns absolut ingenting kvar inget benen å framför allt lungorna totalt sluut!!! Maxpuls på sjätte och sista intervallen 156(92%) BPM! Snittet sista två minuterna av sjätte å sista intervallen 362watt(4,27 w/kg) och 152(90%) BPM i snittpuls... Inte illa alls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar