31 mars 2015

CP30

Ja det säger jag bara, vilket morgonpass va!
Startade med en riktigt riktigt hård uppvärmning innan själva kronan på verket. CP30 smaka på den! CP30, dvs Critcal Power i 30 minuter på ren svenska hjärnet i 30 minuter. Nu gjorde jag så på uppvärmningen att jag körde stenhårt just för att väcka kroppen å få igång hjärta syreupptag!
Å jag tror faktiskt det hjälpte!

CP30
Första tian, 312 watt(3,66 w/kg) 138(81%) BPM, andra tian vart det 316 watt(3,71 w/kg) 144(85%) BPM på den tredje och sista 317 watt(3,72 w/kg) 148(87%) BPM. Hela CP30 gick som synes ovan på 315 watt(3,70 w/kg) och 143(84%) BPM!
Första och andra tian plågsamt men genomförbart men på sista jag kämpade å klöste som ett hungrigt rovdjur på wattmätaren för att hålla mig kvar på samma effekt... Å jag lyckades rent av höjde en hel watt sista tian ;-)
På det en något lugnare tia innan nedvärmning sista tio.
Jag är riktigt nöjd med snittet på CP30 eftersom mina ben är en aning slitna efter den tuffa inledningen på veckan som igår var. 60 minuter kvar till i eftermiddag, backintervaller står det på menyn, öhhhh... Måste orka bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar