28 mars 2015

Effektpyramid och ett bidrag till kompiskampen

Ojojoj! Det där vaaa tuuungt!
Startade min träning direkt 53/17 för att växla ned till tyngre växel var tionde minut tills jag var på tyngsta växeln 53/12 då körde jag en tjuga sedan uppväxling till lättare växel var tionde minut!
Hård hårdare mats...
Saatan va jobbigt å tungt det var från minut 40 till 1h12 min körda!!!

Effekpyramid

Som synes vart effekten över hela passet 271watt(3,16 w/kg) och 129(76%) BPM maxpuls i slutet på tjugan 150(88%) BPM hade för övrigt 143,1 i TSS på passet så man kan lugnt säga att jag körde hårt idag. I vändet om jag får kalla det så(53/12) mellan minut 52 och 1h12 minuter så körde jag medvetet så hårt mina stackars ben orkade allt för att få en tjuga värdig kompiskampen. Å så blev det också! Meen det gjorde ont rejält ont i både lungor och lårmuskler... Jag tar till en teknik som Kent lärt mig när det börjar gå riktigt tungt å faktiskt man får momentant upp effekten en stund...

Kompiskampen tjuga!
Som synes 329 watt(3,83 w/kg) och 142(84%) BPM maxpuls 150(88%) BPM!
Förra bidraget kom jag upp i 310 watt i snitt på tjugan så nu kom en klart bättre tjuga och det trots att jag kört på i 52 minuter redan inte illa alls! Klev i och med dagens resultat upp från 129:e plats till 88:e.
Total träningstid 11:35:12 med alla aktiviteter inräknade kvar är morgondagens träning...


Koncentrerad cyklist

Fighting face
Frun var så snäll att hon tog några bilder 15 minuter in i 2 timmars passet. Då skulle ni sett mig under tjugan inte roligt inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar