29 mars 2015

Distanspass

På trainern tack för det skiiitväder! :-(
Hade givetvis tänkt dra denna distansrunda utomhus meen inte i det här föret alldeles för stora risker att gå omkull så nej tack. Hade det bara varit regn å blött så hade jag kört men nu är det snöslask och is då är det en helt annan sak.  Får se om det ens går att pendlarhoja imorgon till jobbet... Skit också!
Nåväl satte mig på trainerhojen och drog igång ett distanspass runt tio minuter i tolv. Körde på i 20 minuters block dvs samma belastning i 20 minuter sedan en tyngre växel , tjuga nya minuter osv till dess jag kört i 2 timmar efter det fritt fram i 30 minuter innan sista tian nedvärmning. Klart som korvspad! Vad som gjorde passet extra jobbigt var att jag efter 20 minuters uppvärmning lade mig ner i tempobågen och där låg jag i 1 timme och 40 minuter! Det är såå mycket jobbigare att dra på tunga växlar i tempoställning än sittandes i bocken... Kan intygas!




Distanspass trainer
En närande god lunch och avslutet på Katalonien runt de sista 17 km:arna på en varvbana bestående av 10 varv 6,5 km per varv om jag hörde rätt.


Återstår ett kortare rulla slag ur benen-pass i eftermiddag!
För det här det var tufft, sista tynga tjugan var på 53/13 vilket är tufft som det ska vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar