12 september 2014

Same same but much haarder!

Ja jag körde ett likadant pass idag som igår, 1 timme på sedan 10 minuter nedvärmning. Växlade ned till en tyngre växel var tionde minut började på 53/17.
Mmm! Hade något liite mer tryck i pedalerna idag i och med att jag inte kände av gårdagens test körning. Så nu vågade jag ösa på mer men fortfarande höger arm fixerad så den inte går över 90 graders vinkeln! Det är viktigt!
Kändes klart tyngre idag men så körde jag som sagt på en aning mer också.


Totalen, 1:10:05, 251watt(2,97 w/kg), 42,3 km/h, 148(89%) BPM och 96 RPM. Timmen vart det 265watt(3,14 w/kg), 150(90%) BPM och 97 RPM!
Ett boktips till er alla cykelnördar jag fick denna bok av min son i födelsedagspresent! Den är grymt bra anekdoter från varje tour. Tour de France av Joakim Jakobsen, den tar upp själva touren och berättar i en lös och ledig form om varje år från starten 1903 fram till 2013! Lättläst tycker i alla fall jag å intressant!
De första åren då snackar vi doping big time! Kokain, heroin och stryknin tillhörde de populäraste drogerna i början av 1900-talets cykelelit!

Tour de france spännande historia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar