11 september 2014

1:a passet efter olyckan genomfört!

Det blev 1 timme och 10 minuter på trainern.
Mmm! I och med att jag har en tempobåge på trainercykeln så går det att sitta så att jag inte höjer armen över 90 grader är nog snarare 75 grader när jag sitter och håller i paddarna till tempobågen. Kan till nöds gå ned till hooden men inte ner i bocken...
Perfekt med andra ord, ingen påfrestning på nyckelbenet i och med att jag sitter ganska upprätt! Får ju absolut inte belasta höger arm och nyckelbenet på något sätt förrän det gått 6 veckor nä lyfta är inget man gör med den här armen inte ja man sitter ju där man sitter när det är en stationär trainer så det borde ju vara i princip omöjligt att vurpa nuu...det här klarar jag galant!
Såå skönt att få sitta å trampa runt ni anar inte :-)
Lisa för själen något så fruktansvärt skönt går inte att beskriva. Jag valde att trampa på i en 1 timme för att därefter värma ner i 10 minuter.
Känslan då? Ja så där faktiskt det är ju nästan 2 veckor sen sist eller närmare bestämt 12 dagar sen jag satt på en hoj senast! Men inte fy skam ska ni veta.
Jag kom efter ett tag på att mitt senaste trainerpass var ju tillika watt testen och resultatet gjorde ju att jag per omgående ställde ner effektmätaren till att visa 80% av vad Tacx ville visa. På gott och ont! Som Riström sa så borde jag kanske fortsätta med min gamla inställning i och med att de är de watt siffrorna jag har från tidigare vinterträning för att kunna jämföra mina framsteg. Men samtidigt så kom jag fram till att det kan ju bli riktigt häftigt nästa säsong när man kommer ut å trycker mer watt än man gör inomhus. Ja det tål att tänka på faktiskt!
Nå så här vart dagens rehabcykling, 1:10:07, 225 watt(2,6 w/kg), 40,7 km/h, 134(81%) BPM och 91 RPM. Timmen på 240 watt(2,8 w/kg), 134(81%) BPM och 93 RPM.


Jag har denna månad ut sedan är det årssummering och reflektion i stort av säsongen 2014 min säsong går ju som bekant inte efter kalenderår utan från 1:a okt - 31:a sept. Så håll ut den kommer vad det lider...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar